HTML

HTML

> Etarget

Mercedes Vélemény

Oldalunk a Mercedes- Benz típusú személygépjárművek véleményezésével foglalkozik! Összegyűjtünk autósok véleményét és azokat tesszük közzé, kinek milyen tapasztalata volt a használat folyamán! Negatív és pozitív!

Friss topikok

  • gugyula: keresek szerelőt 280 SEL 1983-as autómhoz Keszthely közelében, gyulagulyas0@gmail.com (2019.12.12. 10:27) Mercedes w126 500SE
  • mint87: szevasztok van egy e190 mercim eladó 1989 2,0 benzines autómata eledó karbi hibás 06702627333 (2013.04.18. 16:31) Mercedes w126 300SEL
  • Mecsó: A Jockey merci a Dallasból vált világhírűvé! Mivel az olajmágnások a filmben azzal jártak, így az ... (2012.03.06. 08:16) Mercedes w126 300 SDL TURBÓ

HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Leírás

Oldalunk a Mercedes- Benz típusú személygépjárművek véleményezésével foglalkozik! Összegyűjtünk autósok véleményét és azokat tesszük közzé, kinek milyen tapasztalata volt a használat folyamán! Negatív és pozitív!

Hirdetés

Etarget

Mercedes w126 500SE

2012.03.01. 08:23 - autodoki

Címkék: élvezet w126 mercedes 500se 100%

100% élvezet :)

A "Nekrológ" című Népítélet szintén az én művem az előző 126-osomról.
A baleset után pár hónappal óriási mázlim volt, mert egy barátom rátalált erre a szépséges 500-asra egy vidéki márkakereskedésben. Ott nem foglalkoztak a hirdetéssel (inkább a több tízmilliós autókra koncentrálnak:), így hihetetlen jó áron sikerült a nagyon jó állapotú autóhoz hozzájutni.
Ismerem a márkát és a magyar felhozatalt. Teljesen reménytelen közel gyári állapotú 126-ost találni, pláne emberi áron.
Jó, ha negyedévente felbukkan a hirdetések közt egy kicsit is normálisan kinéző darab, de annak az ára is rettenetes.
Az összes többi szomorú, szétbuherált, össze-vissza tört dzsunka... A házilagos diesel átépítésekről már nem is beszélve...

Valahol olvastam a nagy igazságot: egy ilyen nagy benzines autó halála akkor kezdődik, ha sokadik tulajként megkaparintja egy fülbevalós kopasz hülyegyerek. Széthajtja, de persze nem költ rá. Messziről megismerni az ilyen haldokló autókat a sötét fóliáról és a dübörgő tuk-tuk zenéről:)
Elnézést kérek az olyan fülbevalós kopasz hülyegyerekektől, akikre mindez nem vonatkozik:)

Rátérve végre az én autómra: egy magán repülőgépes cég tulajdonában volt, akik vigyáztak rá. A fenti rémségekből egyedül a lefóliázott ablakok és pár szemét módon elhanyagolt apróság látszott az autón (pl átkötött ablakemelő kapcsoló). A fólia már lekerült az üvegekről és persze az apróságok is javítva lettek.
Ami még visszavan: vezetőülés oldalán egy ujjnyi kikopás javítása (Merci betegség), motorháztetőbe új szigetelés és némi lakatos munka.
Ez utóbbi semmi komoly, de körben pár helyen (ívek sarka pl) pár centis rozsdafoltok vannak.

Az autó összességében gyönyörű és közel tökéletes:)
A soros 6-os 3000-es is egy élmény volt (188LE), de ez a V8-as (252LE) egy teljesen más világ.
Tiszta élvezet már csak a csöndes, de erőtől duzzadó alapjárati hangja is. Hát még, ha megugrasztom a gépet:)
Nagyon megy, akár 200-nál erőlködés nélkül gyorsul.
A beltér volt az, amiért már az első pillanatban beleszerettem az autóba. Fekete bőr, motorosan állítható, fűthető és memóriás ülések, gyönyörű (nem fakult, nem repedezett) diógyökér faborítás.
Felszereltségben minden megvan benne, amit egy mai autóban épeszű ember kívánhat magának. Semmi fölösleges gagyi elektronika, de a lényeges kényelmi és biztonsági berendezések mind megvannak és 18 év után is hibátlanul teszik a dolgukat (ABS, ASR, SRS, klíma, tempomat, automata váltó, motoros tükör és ablakemelők, stb).

És végül a legfontosabb: az érzés, a nagymerci fíling:)
Ha beleülök, akkor megszűnik a külvilág, csak a széles vigyor marad a fejemen és tolom a csillagot:)))
Hihetetlen stabil, megbízható, kényelmes és biztonságos autó.
Szerintem az egyik legszebb limuzin forma, igazi klasszikus, ami soha nem avul el.
Igazi autó, igazi anyagokból, itt még nem létezett a tervezett avulásnak nevezett aljasság.

Gyorsan valami rosszat is írok, nehogy elfogultsággal vádoljon bárki is:)
Ez ugye csak a fogyasztás lehet. Sokakat elriaszt (többek közt ezért is lehet jó áron nagy benzinest venni - szerencsére), de én nem sajnálom az autótól. Pedig nekem sincs saját benzinkutam vagy hűde vastag bankszámlám. Nem óvatoskodva, a fogyasztáson görcsölgetve városban 20, télen 25l, országúton 14-15l, de akkor a sebesség nem számít neki. Ezek csak becsült értékek (főleg a város), mert miután nem érdekel, így nem is méricskélem.
Egészen speciális érzés, amikor egy teletankért kifizetek 20-25.000,-Ft-ot. Az emberre némi tisztelettel néznek a kúton, de benne van egy félmosoly is, hogy "ez nem normális".
Ha az ilyen sajnálkozók tudnák, amit én tudok, akkor az első árokba berugdosnák a roppant előnyös 60 havi részletre vásárolt buzukijukat és rohannának normális autót venni :-D

Gyorsan vegyél egyet te is, ha még nincs - egyre nehezebb lesz hozzájutni:)


***************
UPDATE 2008.10.10
***************

Az elmúlt két évben az autó még közelebb jutott a gyári állapothoz. Kicseréltük a fűtéscsapot és az egyik szabályozó kereket, gyári (!) minőségben beépítésre került két fényszórótörlő, a fent említett kis rozsdák javítva vannak, egy komplett alkatrészautóval együtt szereztem gyári szőnyegeket és kartervédőt, hardy cserélve, generátor felújítva, motorháztetőbe takaró beragasztva, ékszíjak és vezetőkerék cserélve, gyertyakábelek cserélve. AMG Penták felújítva (polír perem, festett belső). Vettem komoly ritkaságnak számító 16-os (R129) csatornafedél garnitúrát hibátlan gyári festéssel, kupakokkal. Már csak gumi kell rá és megvan az új téli garnitúrám. Mondjuk mindez csak ürügy arra, hogy két különleges kerékgarnitúrám lehessen, mert amúgy télen jó ha havonta egyszer kihozom az autót átmozgatni. Száraz időben persze, mert só és víz nem érheti az alját ;-)
Jövő héten szervócsövek és szervóolaj cserélve lesznek.
Továbbra is hátravan: a motoros kormányoszlop beépítése és a szívósoron elöregedett gumi alkatrészek cseréje. Polcon minden megvan hozzájuk, idő függvényében előbb-utóbb sor kerül ezekre is:)
Az ülésen a kis kikopás továbbra sincs javítva (a gyári bőrt már megszereztem, de még nem találtam a közelben olyan kárpitost, akire rá merném bízni).
Töröm még a fejem egy teljes (saját kezű!) políron is. Más érdekes nem történt.

2008.12.02. Múlt héten feltettem a 16-os kerekeket. Töltöttem fel egy új fotót. Szerintem jó lett:)

Hibalista

- -Jobb kézifék bowden (szorult) 4.180,-Ft
- -Légszűrőházra 2db szívócső (elöregedtek) 4000,-Ft
- -Hűtő (ezt én tettem tönkre, mert egy vélt szívárgás miatt beleöntöttem egy tömítő adalékot. Ettől tökéletesen eldugult az egész hűtő...) 34.700,-Ft
- -Tömlő az olajhűtűhöz (szivárgott) 3.800,-Ft
- -Megvettem még az összes gumi tömítést és csövet a motorhoz, mert a szívósoron az elöregedett gumi alkatrészek miatt némi falsot szív a motor. A jelenség alig érezhető, de ennyit 18 év után megérdemel a gép. A beszerelés még hátravan:) 27.000,-Ft
-
- Pár szó az alktrészellátásról: MINDEN van hozzá gyáriban, bontva és utángyártott is. Le a kalappal a Mercedes előtt, hogy minden rendelhető és általában olcsón! Utángyártott alkatrészt elvből nem veszek. Ritkán kér bármit is az autó, de akkor megérdemli a legjobbat. Ha netán valami mégis nagyon drága lenne gyáriban (néha azért főleg nagyobb dolgoknál előfordul), akkor még mindig többre tartom a bontott gyári alkatrészt az utángyártottnál.
-

Ide hordtam szervizbe

Elegem volt a csapnivaló, link és lehúzós szerelőkből. Egy veterán Mercedes restaurátor barátommal a jól felszerelt műhelyében ketten mindent SZAKSZERŰEN megoldunk.
SOHA TÖBBET NEM NYÚLHAT IDEGEN AZ AUTÓMHOZ!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Az elektromos dolgokat egy nagyon megbízható és munkájára igényes barátomra bízom. Gyári minőségben és anyagokkal végzi a munkáját, az ilyen ember kincs:)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1989
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 280000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? w126 300SE Következő autója? Ez MINDENKÉPPEN marad. Legfeljebb mellé jöhet egy másik Merci:)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesvelemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr354256754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gugyula 2019.12.12. 10:27:27

keresek szerelőt 280 SEL 1983-as autómhoz Keszthely közelében,
gyulagulyas0@gmail.com


süti beállítások módosítása