Ki tudja hányadik tulaja vagyok, de piszok jó ez az autó. Itt-ott ki lett javítva a fényezés, de semmi komolyabb rohadás vagy ilyesmi. Imádok vele lassan menni, minden buszt kiengedni magam elé és minden gyalogost átengedni a zebrán. Fura érzés, de hihetetlenül megnyugtató autó. Ha odalépek neki, akár kettőt is visszavált (automata) és a fordulatot rendszerint a nyomatékcsúcsra ejti vissza. Olyat tolt rajtam az első padlógáznál, hogy levettem a gázról a lábam meglepődöttségemben. Nyomatékcsúcs: 273 Nm 2400RPM-nél. A csomagtere katalógus szerint 890 liter. Lehajtott hátsó ülések nélkül. Egyszerűen imádom azokat a frappáns megoldásokat, amit ebbe az autóba belezsúfoltak a stuttgartiak.
A felszereltségről: kétzónás klíma, ülésfűtés (bőrös a drága), elektromosan állítható ülések, tempomat, ABS, elektromos ablakok, elektromos tükör, motoros csomagtérajtó, szervokormány, poroltó (bár cserére szorul), vezetőoldali légzsák, elöl-hátul külön ablakmosó tartály, központi zár, elektromos antenna, stb. Egy mai autó sem nyújt olyan kényelmet, mint ezek a Mercik, ezt bizton állíthatom.
update1:
Semmi változás, egyre jobban hozzám nő az autó. Mindennapi használatban van, persze pöccröff...
update 3:
A hengerfej felújítás után olyan szép öreg turbódízel Merci hangja lett az autónak, hogy sírva fakadok ha beindítom...
Félreértés ne essék, a mai modern turbódízelekhez szokott fülnek ez elég kattogós, de fordulaton eltűnnek ezek a hangok.
Hibalista
- halovány műszerfalvilágítás -> csere
- izzítórelé -> csere (bontott, 9000 HUF)
- izzócserék
- olajcsere (8 liter 10W-40 kell bele 10ezrenként), olajszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő - ezzel rendszeresen számolni kell
- Jótanács: csak neves, jó minőségű olajat kapjon. Én Mobilt használok. Olajfogyasztás ~1-2l / 10000km
-
- update1:
-
- olajnyomásgomba 8000 HUF
- gumik - ezzel is rendszeresen számolni kell
- fékolajcsere (1l DOT4, ~2000 HUF)
- üzemanyagszint-jeladó szétszedése és kitisztítása
- biztosítékok cseréje (~300 HUF)
- minden, amit a rendőr elkérhet közúti ellenőrzéskor (~5000 HUF)
-
- update2:
-
- Én hüle. A váltó világitását akartam megjavitani (nevezetesen egy izzót kellett volna kicserélni), valami vezetékeket rövidre zártam, erre kiment az egész középkonzolon a világitás. Ezt is önállóan akartam orvosolni, szétszedés-összerakás -> összekevertem a vákuumos világitásszabályozó csöveit.
- Márkaszerviz rendberakta a vákuumcsöveket, egy kalap alatt a hátsó ülések mechanikáját (lehajthatóság) is megjavíttattam. 13000 Ft
- Nemsoká viszem villamosságishoz is. Én hozzá nem nyúlok.
- Mint kiderült, (hozzáértő szerelő szerint) nem a turbó eszegeti az olajat, hanem a szelepszár szimmeringek engedik át. Hja kérem, 20 lesz az autó...
- váltó vákuumrendszere beállítva ->8000Ft
- új izzitókábel kellene lassan (gyári 27000 Ft) -> ezt egyelőre jegeltem
- akksicsere plusz karosszéria szintén jegelve egyelőre
-
- update 3
-
-
- munkafolyadékok cseréje 50000 HUF
- - hűtővíz
- - automataváltó folyadék plusz szűrő plusz tömítés (7 liter)
- - szervó (ez mozgatja a hátsó szintszabályozót is)
- - hidraulika (a differenciálmű működéséért felelős)
- - differenciálmű
- - teljes fékolaj csere
- - az árban még benne foglaltatott 2 alsó gömbfej csere az első futóműben (kezesebb lett az autó)
-
- hengerfejfelújítás
- 105.000, ebből anyagár 80.000
- - hengerfej síkolás
- - szívó és kipufogó oldali tömítések, hengerfej tömítés
- - szelepszár szimeringek
- - vezérműlánc
- - porlasztócsúcsok tisztítása (!!no csere!!)
-
- Ezektől érezhető teljesítményjavulás következett be, továbbá az olajfogyasztás mérséklődését várom.
-
- Vezetőoldali elektromos ülésállítás panelját - annak elenére hogy megfogadtam hogy nem nyúlok az autó elektromos rendszeréhez - saját kezűleg javítottam meg. Amikor szétszedtem, darabjaira esett, de sikerült összelegózni. Mindenféle hajlított rézérintkezők, kis rugók, kis fémgolyók illetve a műanyag kapcsolók...döbbenetes volt, viszont az összerakás óriási sikerélményt adott.