16 évig voltam taxisofőr berlinben 13 évig ezt az autót használtam. Előtte egy 123 240D széria adta a kenyeremet 1.6 millió kméterrel váltunk meg tőle.
Előrebocsájtanám h nagyon is elfogult vagyok a márkával szemben.Soha ilyen időtálló autót nem építettek mint a 124 es széria.A 126 ost tudnám hozzáhasonlítani de az más kategória.
A németek szerint a mérnökök akik ezt a 124 es concepciót megalkották örökre akarták készíteni őket.És sikerült is.
Ennyi km megetétele hihetetlennek tűnik a mai romfazekak világában.A cégnél az volt a szokás h két sofőr vesz egy autót, és azt megállás nélkül használják felváltva.Kezdeti időkben felmerült bennünk az a kérdés h tényleg olyan jó e a kocsi mint ahogy a többiektől azt hallotuk.A legszebb álmainkat felülmúlta az autó.Rendkívül kényelmes ülések klíma tetőablak és néhány remek extra kényeztett bennünket. Sok dolgot olvastam az oldalon a típusról.Akinek negatív tapasztatalata volt vele és az említett hibákat olvasva millió kmnél jóval többet futott autókat hordtek le.Ott persze kellene egy kisbb összeg az elfáradt részek cseréjére.Az olajfogysztás a 300D-én millió km után volt észrevehető.Ott kezdett el 7-8 deciket becsipegetni 10.000 jórészt belvárosi km ként.Az itthoni 124es állomány egy igénytelenül szervizelt és igenytelen emberek által tönkretett rombázis.A volt szocilasta szerelők ezeken próbálták lehetőségeik határát bőviteni.Sajons.minden 100db 124 esből van 1 olyan állapotban mint ahogy lennie kellene.Mielőtt hazajöttem vettem egy kereklámpást 98 as évjáratot ezzel a 300d motorral,persze ebben már korszerűbb a befecskendező.A CDi divatdízelekkel nem fognek ennyit elmenni soha.És ezt még ti sem gondoltátok volna toatalkaros urak mert csak 6 számjegyes a beletett km számlálótok valójábn nem 999.999 ezret hanem 1.3 millió egykétezret hajtott szerény személyem ebbe az autócsodába.
Hibalista
- Ez az én Drága berlini taxiautóm volt.10 évig dolgoztam az autóval 2en használtuk felválta.Autómata váltó 800.000km volt szalagoztatava, és 1.4 milliónál újra cserélve.A motor 1.8 millio kmnél kapott egy generált.Futómú szilentek a berlini utakon 5-600 ezret teljesítettek.kipufogó 500.000nél ég szét de addig semmi rozsda! Apró korroziós hibák a sárvédők sarkain.
Ide hordtam szervizbe
A Berlini texicég saját szervize
Értékelése:
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | MB123240D | Következő autója? | W210 300D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |