Manapság már tényleg elég nehéz szép eladó 124-est találni. A dízeleket 1,6 millióig nyugodtan ki lehet zárni, általában nagyon le vannak lakva. A 200-as és 230-as benzineseknél szintén hasonló a helyzet, 260-astól fölfelé sokkal gyakrabban lehet szépet találni. Persze 500-ast én sem szerettem volna, azért az mégiscsak túlzás, így aztán különösen megörültem, amikor megláttam ezt a 2.8-ast egy kereskedésben, hiszen benzin-gázos volt.
Eleinte voltak kétségeim ezzel a rendszerrel meg az autóval kapcsolatban, úgyhogy még vásárlás előtt elvittem megnézetni egy ismerőshöz, hogy szóljon róla pár szót, hogy mégis milyen a jármű. Szerinte jó volt, nekem is bejött, úgyhogy másnap el is hoztam.
Ami leginkább tetszett a többihez képest, az a kárpitok újszerűsége, az egész műszerfal gyönyörű állapota és a zörgésmentesség volt. Meg az, hogy nem lötyögött minden irányba a vezetőülés. A kilométeróra által mutatott 175000 kilométerrel nem foglalkoztam, kb. a használt autók felében ennyit mutat a számláló. Egyébként a műszerfal plexije mögött van egy döglött bogár, szóval az látszik, hogy volt már szétszedve. Ezenkívül ami még nyilvánvaló, hogy újra volt fényezve az autó, de ez sem izgatott túlzottan, nem 20 évre vettem, addig meg csak kibírja valahogy a nemgyári fényezés.
Ez a jármű egy fehér kombi, amiket nem azért szoktak venni az emberek, hogy száguldozzanak vele. Ezért aztán sokan meglepődnek, amikor a lámpánál, vagy egy gyorsítósávban eltűnik a horizonton a Mercedes. Papíron 195 lóerőt és 275 NM-t teljesít a 2.8-as motor, a valóságban ez kevesebbnek érződik, talán az autó nagy tömege miatt. Ettől függetlenül, ha a szükség úgy hozza, lehet vele hosszabb előzésekbe kezdeni, általában van tartalék bőven a motorban. A motorról egyébként csak jót mondhatok, 2.8-as létére 12 liter alatti (Budapest) fogyasztást mérek, pedig gyakran állok dugókban, azokból kiérve pedig nem megyek lassan. (Gázból a fogyasztás 14-15 liter, ami 8 literes benzinfogyasztásnak felel meg, szerintem elég baráti). A hangja is szép a motornak, mint minden soros hathengeresnek; a hozzákapcsolt ventillátor búgása pedig tovább fokozza az élményt, hiszen baromi hangos és még erősebbnek hallatszik tőle a motor. Pedig érezhetően visszafogja, mert amikor nem megy, picit jobban megindul. Néha, amikor tuning Corsás vagy Civices formák beállnak mellém a pirosnál és tapossák a gázt, mert attól biztos hamarabb vált, én is szoktam nyomni egyet a pedálon, akkor egyből abbamarad a tuningkipufogók morgása, bár néhány esetben ugyanúgy sietnek induláskor, csak akkor néhány másodperc múlva már csak az E 820 feliratot (nem, nem írtam el, felcseréltem a betűket :) ) látják az autó hátulján. Ezt most nem azért mondom, hogy felvágjak az autóval, mert egy 2.8-as egyértelmű, hogy erősebb egy eg1.4-esnél, csak talán inkább egy alternatívát mondanék az ilyen autókat birtoklóknak. Igaz, nem olyan sportos, mint az övék, de megy úgy és még kényelmes is. És hosszú távon nem válik idegesítő a sportdob hangja. Én is fiatal vagyok, de ültem már jónéhány autóban, és sosem győztek meg az ilyen utólagosan sportossá varázsolt autók, egy gyárilag erős autó sokkal célszerűbb választás. Már csak azért is, mert attól, hogy kihozunk pár plusz lóerőt, a futómű, a fékek és a kasztni nem lesz erősebb. Ezen kívül szerintem egy autó úgy szép, ha úgy néz ki, ahogy kijött a gyárból, vagy ha tuningolunk, akkor vagy gyári cuccokkal, vagy nagyon kulturáltan tegyük azt. A ,,sport" tanksapkától nem lesz se jobb se szebb a B Corsa, ezt tudomásul kéne venni.
Elnézést a kitérőért, csak eszembe jutott. És ha már itt vagyunk, elmondanék mégegy dolgot, amiért megfontolandó lehet egy Mercedes. Egy Mercedesben tisztelik az embert, beengednek mindenhova, megköszönnek mindent, ha elnézek valamit, nem dudálnak, nem anyáznak, ez megnyugtatja az embert. Ehhez persze biztosan az is hozzátarozik, hogy egy nem túl kedvező kép alakult ki a Mercisekről a 90-es években, de ha ezen túlteszi magát az ember, akkor csak azt fogja látni, hogy nyugodtan utazik. De ez viszont sajnos igaz, hogy vannak, akik nem nézik jó szemmel a Merciseket. Múltkor például egy család utazott előttem egy Peugeotban, a két kisfiú nézett hátra, nézték az autót és mutatták a szüleiknek, akik mikor meglátták, hogy egy Mercedes jön mögöttük, rögtön rendre utasították gyerekeiket. Pedig én egyáltalán nem vagyok se erőszakos (sőt, kb mindenkit beengedek, mert ráérek és tök jó, ha segíthetek), se (remélem) közveszélyes, csak egy autóbuzi vagyok és szeretnék minél több márkát megismerni, mert érdekelnek. Na ennyit a társadalomról, meg a véleményemről, remélem, nem sértettem meg vele senkit. Csak eddig ezt mindig hiányoltam a Mercedes/Audi/BMW ítéletekből és gondoltam, most leírom, hogy én hogy vélekedek erről az egészről.
Tehát az autó, újból. A beltér gyönyörű állapotban van, annyi hiba van benne, hogy a faborításon a lakk meg van repedve egy helyen, szerintem ez abszolút nem vészes dolog. Az ülések nagyon kényelmesek, jó az autóban elől utazni. Hátul már kevésbé rózsás a helyzet, mert a könyöktámasz kimaradt, és a kombi Mercikhez híven az üléstámla majdnem függőlegesen áll, ezért kapott csak 8 pontot a kényelemre. Az anyagok minősége kiváló, mindenen látni lehet, hogy pontosan ugyanígy fog működni 15 év múlva is, hacsaknem történik atomrobbanás a közelben. Az ajtók (mint kb minden 124-esen), elől rosszul, hátul jól csukódnak, de szerintem ennyi év után ez megbocsátható. Klímából ilyen hideget régen láttam már, nagyon durva, hogy milyen jégvermet lehet csinálni az autóban. A kormány már az újabbik, légzsákos, tehát kiebb, mint a régi, de még ez is bőven beillene a Queen Marybe, akkora. Ennek ellenére kényelmesen lehet vezetni az autót, nem zavaró a volán mérete. A műszerek közül a legjobb az olajnyomásmérő, ami sajnos csak 3 barig van számozva, ezt pedig 1400-as fordulatszámnál eléri. A sebességmérőn okosak a fokozatok végét jelző vonalak, fordulatszámmérő nélküli autókban mindenképpen hasznos dolog.
A külsőről sokat nem lehet mondani, szép dobozforma, nekem bejön, de teljesen ízlés kérdése, akinek a gömbölyű jobban tetszik, nem ezt fogja isteníteni. Van még rajta 16-os alufelni, ami ugyan nem gyári volt, de legalább van valami, kicsit feldobja az autót.
Menetteljesítményekről csak röviden fogok szólni, annyit szerintem elég mondani, hogy megfelelőek. Számokba nem nagyon akarok belemenni, 8,8 körül van 100-on, papíron 230 körül van a vége, de ezt még nem próbáltam. Kanyarban nem nagyon akar lejönni az ívről, viszont egy kis kuplung-gázzal meg lehet indítani a hátulját, kívülről jól néz ki, bent meg jó érzés.
Végezetül még annyit mondanék el az autóról, hogy szerintem ennyi pénzért (kb 1-1,2 millióra gondolok) teljesen korrekt vétel, igazán rosszat nem lehet kifogni - azaz lehet, de ahhoz nagyon mellé kell nyúlni, ahogy én tettem - és egy elnyűhetetlen, kényelmes, biztonságos autót kapunk a pénzünkért. Mindenképpen megfontolandó.
-----------------------------------------------------
Gondoltam, hozzáírok kicsit az eddigiekhez, az elmúlt fél év tapasztalatai alapján. Az autót összességében szeretem, új korában fantasztikus jármű lehetett, még most is nagyon korrektül működik. Mármint amikor működik. Az autó megbízhatóságával kapcsolatban merültek fel problémák, de szerencsére az út szélén egyszer sem hagyott ott, pedig komoly hibák is akadtak (kuplung, váltó), ezek fel vannak sorolva a hibalistában.
Összességében még mindig azt gondolom, hogy ez egy jó autó, szeretem, az árát viszont nagyon nem érte meg. Szerencse, hogy csak harmadik autó, így nem probléma, ha szervizben áll hosszabb ideig. Bár most már csak nem fog sokat, minden fontos alkatrész ki van cserélve már rajta. Valaki nagyon jól fog járni, ha megveszi :D
-----------------------------------------------------
Az autót eladtam. 13 hónap és 28000 km használat után elment az autó, 900 000 Forintot kaptam érte. Anyagilag elég nagy bukta volt az egész, 1,3 millió Forintot költöttem rá a kopó alkatrészek cseréjét is beleszámítva. 1,1-ért vettem, szóval ki lehet számolni, hogy egy év alatt 1,5 millióba került. Használt autó, ez benne van a pakliban. Mármint igazából ez az összeg már elég durva, de ebben az is benne van, hogy rengeteg olyan dolgot is megcsináltattam, amit nem volt muszáj. Meg az is benne volt, hogy nem kíméltem az autót. Ezt nem úgy kell érteni, hogy beindítottam -15 fokban és nyomtam egy parkettát, majd amikor már vörösen izzott a kipufogó, akkor gyorsan leállítottam; hanem egész egyszerűen úgy, hogy gyorsan jártam vele. Nyilván ez is hozzájárult ahhoz, hogy sok alkatrészt kellett kicserélnem. Összességében jó volt, öröm volt közlekedni az autóval, nem evett túl sokat, csak sok hibája volt. A mostani tulajdonosa egy Úr, 1 éve vette meg tőlem, azóta kb 700 000 forintot költött rá, de már szerencsére nem alkatrészekre, hanem felnire, riasztóra, Hi-Fi-re és egyéb hasznos dolgokra, szóval jó kezekben van. Érdekes az autó, mert az előttem lévő tulajdonos is ráköltött bő félmillió forintot az utolsó évben.
Tehát ha valaki látja az IHW-788-at, nézze meg jól, mert az ország egyik legszebb és legjobb W124-esét látja.
Ha valakinek van kérdése, észrevétele, írjon nyugodtan: henky77@gmail.com
Kb 80 kép pedig itt található az autóról: kep.tar.hu/butch4004
Hibalista
- Jó autót fogtam ki, alig kellett cserélni rajta valamit 1 év alatt (de legalább a következő tulaj jól járt, lett egy jó autója):
- Rögtön vásárláskor: féktárcsák, fékbetétek, első hardy tárcsa, gyújtótrafók - kábelek, gyertyapipák, motortartó bakok, hátsó két kipufogódob, meg volt még egy komplett hengerfej-felújítás és vezérműlánc-csere (amihez elvileg nem kéne nyúlni az autó élete végéig)
- A többi később jött: egy parkolóban kicsit megtörték a hátulját, így aztán kellett új lökhárító + díszléc a csomagtérajtóra + ezeket fényezni; az egyik oldali első fékbetétek 10000 km után elfogytak, a másiknak még megmaradt a háromnegyede, ilyet még nem láttam, de ugye ezeket is párban illik cserélni; volt két váltójavítás (összesen 250000 forintért), új gumik, kuplungtárcsa csere, hátsó futómű szintszabályzójának két olajtartálya, rögzítőfék fékpofái, volt egy helyen beázás, annak a javítása.
-
- Az autó 1,1 millió forintba került, a 9 hónapból majdnem 3-at állt szervizben, most 2,3 millióban van. Csoda, ha el lehet adni 1,1-ért újra